Gemeentelijke diensten bundelen krachten voor publiekscampagne ‘Zo Dichtblij’ (UPDATE)

Opvolger van ‘Met Belgerinkel naar de Winkel’ wil inwoners aanzetten in de kern te winkelen
TEMSE – Vijftien jaar lang was ‘Met Belgerinkel naar de Winkel’ de grootste fietscampagne van Vlaanderen. Op dit succes willen de lokale afdelingen van Unizo, Bond Beter Leefmilieu en de Gezinsbond samen met het Gemeentebestuur verder bouwen met de nieuwe publiekscampagne ‘Zo Dichtblij‘. De gemeentelijke diensten Milieu, Mobiliteit en Lokale Economie bundelen hiervoor hun krachten.

“Met deze nieuwe campagne ligt de nadruk niet meer op de inwoners die met de fiets komen maar zullen ook diegene  die met de motorfiets of de wagen gaan winkelen kans kunnen maken op een prijs”, weet schepen van Milieu Franky De Graeve (CD&V). “Maar uit milieu-oogpunt hebben we wel graag dat men zoveel mogelijk de fiets gebruikt om te gaan winkelen. Met deze nieuwe campagne wil men vooral de inwoners het belang laten inzien van een bruisende kern en de detailhandel, horeca en het ondernemerschap stimuleren. De nadruk ligt vooral op het feit dat we de inwoners willen aanzetten om in de kern gaan winkelen.”

In Temse nemen niet minder dan 78 handelaars en horecazaken deel. Tijdens de campagneperiode van 29 april tot 3 juni kunnen de inwoners bij hun plaatselijke handelaars loten ontvangen en zo kans maken op een leuke lokale prijs.

“De prijzenpot bevat ondermeer een fiets als hoofdprijs, Temse Cadeaucheques van 5 x € 100, 2 cultuurwaardebonnen van 50 euro en tassen met producten van de Tielroodse Landbouwmarkt”, weet De Graeve.

Deze nieuwe publiekscampagne is de ‘opvolger’ van de actie Met belgerinkel naar de winkel, die 15 jaar lang de grootste fietscampagne van Vlaanderen was. Op dat succes bouwen Unizo, Bond Beter Leefmilieu en de Gezinsbond i.s.m. het Gemeentebestuur nu verder bouwen door de organisatie van Zo Dichtblij. De gemeentelijke diensten Milieu, Mobiliteit en Lokale Economie bundelden hiervoor hun krachten. De campagne heeft als doel de inwoners het belang te laten inzien van een bruisende dorpskern en de detailhandel, de horeca en het ondernemerschap te stimuleren.

“Vanuit Lokale Economie zijn we blij dat de inwoners dichtbij kunnen kopen”, stelt bevoegde schepen Geert Vandersickel (N-VA). “We hopen dat zoveel mogelijk mensen met de fiets gaan winkelen. Dan is ook de schepen van Milieu blij. En als de winkeliers na afloop van de campagne tevreden zijn, zijn we allemaal blij.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *