TEMSE – Voortaan begint een bezoek bij Burgerzaken aan de ticketzuil in de inkomhal van AC De Zaat. Je hebt altijd een ticket nodig: als je een afspraak hebt of langskomt voor een product of dienst waarvoor je geen afspraak nodig hebt.
Hoe verloopt je bezoek?
- Neem een ticket aan de ticketzuil in de inkomhal.
- Ga naar de wachtruimte van Burgerzaken. Je ziet je volgnummer op het scherm verschijnen zodra je aan de beurt bent.
- Ga naar het loket(nummer) dat je ziet op het scherm. Daar helpen we jou graag verder.
“Naast het aanbieden van enkele producten en diensten zonder afspraak, is de ticketzuil een volgende stap in een betere dienstverlening”, geeft schepen van Dienstverlening Ingrid Deschepper aan.
“Het ticketsysteem begeleidt jou bij je vraag: waar moet je zijn, wanneer is het
jouw beurt, handig”, vult burgemeester Hugo Maes aan.
Producten zonder afspraak
Wist je dat je voor een aantal producten van Burgerzaken geen afspraak nodig hebt? Het gaat om:
• Adres op identiteitskaart aanpassen
• PIN/PUK code aanvragen/activeren
• Certificaat op identiteitskaart activeren
Akte
• Attest of uittreksel
• Reistoelating minderjarigen
• Wettigen handtekening
• Rijbewijs afhalen
• Identiteitskaart afhalen
• Reispas (paspoort) afhalen
• Kids-ID afhalen
Neem bij je bezoek wel een ticket aan de zuil.
Voor een bezoek aan de Infobalie in de inkomhal (bv. voor GFT-labels, PMD-zakken) en andere diensten hoef je geen ticket te nemen.

Burgerzaken Inge Van Laeken
Waarom nog een ticket als je een afspraak hebt?