Nieuw logo en huisstijl zet troeven van de gemeente in de kijker

TEMSE – De gemeente Temse en welzijnsvereniging Sleutelzorg hebben een nieuw logo en huisstijl. “Het is een eigentijds en verbindend symbool als herkenbaarheid naar zowel inwoners als bezoekers van de Scheldegemeente.”
Ook Belleman Bart Heynderickx is één van de Temsenaars die een hoofdrol spelen in de affichecampagne

“Het nieuwe logo beklemtoont de grote diversiteit aan troeven die Temse te bieden heeft voor iedereen die er woont, werkt, onderneemt, recreëert of op bezoek komt”, klinkt het bij communicatieambtenaar Dominique Oste.

Herkenbare vormen

Voor het ontwerp nam het Lokaal Bestuur de firma Maradonna uit Antwerpen onder de arm.

“Ons nieuw logo is geïnspireerd op de letter ‘T’ van Temse maar ook van onze Trots op Temse”, licht burgemeester Luc De Ryck toe. “Omdat de vele troeven van onze gemeente niet in één letter te vatten zijn, vormen we onze ‘T’ met verschillende iconen. Zij staan symbool voor al het moois dat onze gemeente te bieden heeft: onze schitterende ligging aan het water, onze prachtige natuur, onze iconische bruggen, ons historisch erfgoed, onze bloeiende economie… Of je nu in Temse woont, werkt onderneemt of op bezoek komt, er is altijd een aspect van onze gemeente dat Temse voor jou speciaal en aantrekkelijk maakt. De meeste huisstijlelementen zijn geïnspireerd op herkenbare vormen, eigen aan Temse, uit o.a. bruggen, torens, water, scheepvaart, gebouwen, wapenschild enz.”

Mensen zijn ‘thuis in Temse’

Vanuit een breder communicatieperspectief staat de ‘T’ trouwens niet alleen voor Temse, maar ook voor ‘Thuis’. Want wandelaars, fietsers, gezinnen, dierenvrienden, creatievelingen… mensen van alle leeftijden, rang of stand zijn thuis in Temse.

De vijf iconen hebben één of meerdere betekenissen. De gele toren verwijst bijvoorbeeld naar de kerk van Steendorp en cultureel erfgoed in het algemeen. Communicatiebureau Maradonna, dat aan de restyling meewerkte, zorgde voor een extra honderdtal ondersteunende, kleurrijke icoontjes, geïnspireerd door allerlei vormen uit Temse, van wapenschilden tot gebouwen.

Affichecampagne

““Het logo wordt geïntroduceerd met een affichecampagne waarin Temsenaars de hoofdrol spelen”, zegt algemeen directeur Nele De Cleen. “Portretten van inwoners die mee onze huisstijl promoten, verschijnen binnenkort in het straatbeeld en in onze gebouwen en geven onze nieuwe slogan ‘Thuis in Temse’ een heel divers en menselijk gezicht.”

Onder één logo en stijl zetten het Lokaal Bestuur en de Welzijnsvereniging Sleutelzorg samen hun koers verder.

Nu het logo is gelanceerd, volgt de verdere implementatie op alle gemeentelijke gedrukte en digitale kanalen, gebouwen, publicaties, kledij en dergelijke.

Het nieuwe logo wordt geïntroduceerd met een affichecampagne waarin Temsenaars de hoofdrol spelen

 

Het gemeentepersoneel maakte eind april al kennis met de nieuwe stijl, onder meer via een goodie-bag die ze kregen (op tafel). Op 1 mei volgde de uitrol in de rest van Temse (zittend: burgemeester Luc De Ryck en algemeen directeur Nele De Cleen).

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *