Klanten nemen massaal ‘souvenirtje’ mee uit carwash: “In amper drie maanden tijd zijn er maar liefst tweeduizend stuks verdwenen

Trouwe klanten helpen via ton waarin mensen meegenomen doekjes anoniem kunnen achterlaten.

TEMSE – Jaarlijks zien Danny en Charlotte Cooman van Cristal Carwash duizenden microvezeldoekjes uit hun zaak verdwijnen, maar tegenwoordig loopt het helemaal de spuigaten uit: in nog geen drie maanden tijd verdwenen er maar liefst tweeduizend stuks. Trouwe klanten Joyce en Jorn plaatsten kwamen intussen wel met een oplossing voor ‘dieven’ die berouw tonen.

Elk jaar worden er vijf- tot zesduizend doekjes meegenomen. Ze zijn sneller weg dan dat ze verslijten Danny Cooman

Met een bericht op hun Facebookpagina zetten uitbaters Danny Cooman en zijn dochter Charlotte het probleem nog eens in de kijker: hun voorraad aan microvezeldoekjes is volledig op, nadat klanten ze allemaal hadden meegenomen.

“Om een onderscheid te maken met andere carwashzaken, bieden wij gratis microvezeldoekjes aan”, zegt Danny. “Daarmee kunnen klanten moeilijk bereikbare plekken proper en droog maken. Ze kunnen de doekjes daarna achterlaten in een mand, waarna wij die wassen en weer opvouwen. In de zes jaar dat ik dit doe, zijn al heel wat doekjes meegenomen. In december hadden we er nog tweeduizend, maar die zijn nu alweer verdwenen.”

Geen toeval meer

“Ik kan begrijpen dat er al eens iemand een doekje in zijn auto laat liggen, maar elk jaar worden er vijf- tot zesduizend stuks meegenomen, dat is toch geen toeval meer? Ze zijn sneller weg dan dat ze verslijten.” Maar tweeduizend stuks in nog geen drie maanden tijd, dat is ook voor Danny te veel. Hij wijt het aan de sneeuwprik van half februari.

Toen passeerden er veel nieuwe of eenmalige klanten om hun auto te kuisen, en daalde het aantal doekjes snel. De trouwe klanten moeten het voorlopig maar met oude, versleten doekjes stellen: pas binnen enkele dagen komt er een nieuwe levering.

In het donker

Er zijn ook klanten waar Danny en Charlotte wel op kunnen rekenen. Jorn en Joyce uit de Schauselhoekstraat willen Christal Carwash helpen en hebben in hun voortuin een ton geplaatst, waarin mensen de doekjes die ze meenamen anoniem kunnen achterlaten. “Wij zijn vaste klanten en we wilden graag iets doen”, zegt Joyce. (Lees verder onder de foto)

Klanten nemen massaal ‘souvenirtje’ mee uit carwash: “In amper drie maanden tijd zijn er maar liefst tweeduizend stuks verdwenen”
(Bron: HN/Tom Nuytemans)

Joyce toont de ton waarin mensen de meegenomen doekjes kunnen achterlaten. Donderdagochtend zatten er al 22 in. FOTO: HN/Tom Nuytemans

“Dinsdag zaten er negen doekjes in de ton, donderdagochtend 22, het werkt dus wel. Als de ton vol zit, gaan we ermee naar de carwash.” Charlotte weet niet wie de doekjes komt terugbrengen. “We hebben nog niemand iets in de ton zien steken. Vermoedelijk komen ze als het donker is.”

Zijn doekjes-service opgeven, wil Danny niet. Daarom denkt hij eraan het cameratoezicht in zijn zaak uit te breiden.

Doekjes terugbrengen kan via de ton van Jorn en Joyce, Schauselhoekstraat 36, of bij Christal Carwash, Krijgsbaan 247, unit B9.

Danny laat zijn klanten noodgedwongen oude, versleten doekjes gebruiken: alle nieuwe exemplaren zijn gestolen. (Foto: HN/Tom Nuytemans)

Een gedachte over “Klanten nemen massaal ‘souvenirtje’ mee uit carwash: “In amper drie maanden tijd zijn er maar liefst tweeduizend stuks verdwenen”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *