“Minder bankbezoek, minder automaten”

Belfius Bank verminderde automaten in Self-Service zone kantoor Temse

TEMSE – Vorige week werden in Belfius bank op de Markt enkele automaten in de Self-Service zone verwijderd. Waar er tot vorige week drie automaten waren om geld af te halen is er nu maar één meer. Van de twee automaten om overschrijvingen te doen schiet er maar 1 over.

“We kunnen de klanten geruststellen: er zijn geen plannen om dit kantoor te sluiten”,
Ulrike Pommée, Belfius bank

Omdat het kantoor in Temse druk bezocht wordt staat er nu regelmatig een lange wachtrij van klanten, met lange wachttijden tot gevolg.

“Wat klantvriendelijkheid betreft is dit ‘not done‘”, aldus een Belfius klant. “De klanten werden ook niet ingelicht over het verwijderen van de automaten.”

Onze redactie vroeg tekst en uitleg bij Belfius Bank.

“Het aantal automaten in een kantoor wordt altijd afgestemd op de uitgevoerde transacties en de volumes. Zo wordt vooraf uitgebreid onderzoek gedaan naar het aantal bezoeken ter plaatse en de verrichtingen in de Self-Service-Zone”, stelt pertsverantwoordelijke Ulrike Pommée.

“Omdat de klanten steeds minder naar het bankkantoor komen – ze gebruiken minder cash, ze betalen meer elektronisch en doen vaker een beroep op de digitale kanalen van Belfius voor hun banktransacties, overschrijvingen, enz.-, verminderen wij in bepaalde kantoren het aantal automaten.”

“Wij behouden echter in bijna alle kantoren minimum één recycler (opvragen en afgeven van cash) en één cashless (overschrijvingen en rekeningafschriften). In de grotere kantoren zijn er meer automaten.”

“Terzelfder tijd transformeren wij het verouderd ATM-park, om onze kantoren uit te rusten met performantere machines die over de nieuwste technologie beschikken. Voor wat ons kantoor te Temse betreft kunnen we de klanten geruststellen: er zijn geen plannen om dit kantoor te sluiten”, klinkt het.

“Daarenboven hebben de vier grootbanken Batopin opgericht dat toegang tot een geldautomaat garandeert op minder dan vijf kilometer van de woonplaats voor 95 procent van de Belgische bevolking.”

(C) Google Steet View

3 gedachtes over ““Minder bankbezoek, minder automaten””

  1. Klanten komen inderdaad niet meer omdat ze niet meer welkom zijn. Het digitale tijdperk laat fysieke contacten niet meer mogelijk….. erg, zeer erg😔

  2. Inderdaad, als klant niet ingelicht. Heb via mail mijn ongenoegen al geuit. Na een week nog geen antwoord ontvangen.
    Volgens hun statistische gegevens, theoretisch en op papier zal de beslissing berekend verantwoord zijn.
    De praktijk zal met de regelmaat van een klok voor de klant ergerlijk zijn. De DIENSTENSECTOR heet dat dan…

  3. Niet alleen Belfius , alle banken zijn onpersoonlijk, niet klantvriendelijk ,uw plan trekken en wij doen het zoveel mogelijk maar jammer voor de oudere mensen die niet mee kunnen in deze digitale wereld .Wel steeds meer kosten voor alle verrichtingen .
    Heel triest.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *