“Het is hier klein en huiselijk en ik heb graag dat de klanten zich op hun gemak voelen”

Sophie opende kapsalon en shop in oude bakkerij

TIELRODE – In de St-Jozefstraat 9 in Tielrode opende onlangs salon/shop N.E.M de deuren. De zaak is een combinatie van een shop met dameskledij en een kapsalon. Zaakvoerster Sophie Dhondt wil dat mensen zich thuis voelen in haar zaak.

Bij N.E.M, een Temses dialectwoord, maar hier de afkorting van ‘Nothing Else Matters’ kan men terecht voor dameskledij. Daarnaast zijn dames, heren en kinderen op afspraak welkom in het bijhorende kapsalon.

“Ik ben eigenlijk gestart als kapster op mijn 14 jaar”, vertelt Sophie Dhondt. “Maar mode heeft mij ook altijd geïnteresseerd. Een aantal jaren geleden had ik de kans om in St-Pauwels voor zes maanden een pop-up kledingwinkel uit te baten. Daarnaast was ik ook kapster.

“Toen ik merkte dat dit eigenlijk wel een toffe combinatie was en de gelegenheid zich voordeed toen dit pand vrijkwam heb ik geen moment getwijfeld”, stelt Sophie. “Omdat we zelf hier in de straat wonen wist ik dat hier wel wat ‘passage‘ is en er een aantal horecazaken in de buurt zijn. Tielrode is wel een dorp dat leeft, daarom wou ik dit hier proberen.”

Voor ieder wat wils

“De bewoners zijn echt wel laaiend enthousiast dat ik hier begonnen ben met de shop. Dat bleek tijdens het openingsweekend. Dat was een regelrecht succes. Heel veel positieve reacties, die moed geven om er tegen aan te gaan. Er was hier ook nog niet veel “en nu moeten we onze auto niet nemen om ergens anders te gaan shoppen”, kreeg ik als één van de reacties”, klinkt het. “Er zijn ook heel wat bezoekers die een afspraak maakten voor een kapbeurt.”

In het kapsalon kan men op afspraak terecht

Naast het kapsalon waar dames, heren en kinderen op afspraak welkom zijn is N.E.M. dus ook een shop met dameskledij en accessoires.

“Ik probeer voor ieder wat wils in huis te halen met diverse maten”, aldus Sophie. “De kleedjes bijvoorbeeld heb ik ook in grotere maten zodat iedereen wel zijn gading vindt. Het is nog wat aftoetsen maar het zal wel loslopen. Tijdens het openingsweekend heb ik heel wat verschillende leeftijden over de vloer gekregen die iets gekocht hebben. Het is ook zo dat ik regelmatig, zowat om de twee weken, de stock aanvul met nieuwe kledij. Op die manier Kan men regelmatig komen snuisteren en iets nieuws ontdekken.”

Via de poort

Het is ook niet verplicht om iets te kopen, Bij N.E.M is het is vrij in en vrij uit.

“De mensen mogen gerust altijd even een kijkje komen nemen via de poort. Daar staan nu nog wat zomersolden maar het is de bedoeling dat ik daar gilets, paraplu’s en dergelijke aanbiedt. Tijdens de wintermaanden zijn dat dan mutsen en sjaals. Men mag altijd gerust even binnenwippen.”

Via de poort kan men altijd eens ‘binnenwippen’

Naast het kapsalon is Sophie ook nog kapster aan huis.

“De uren dat ik gesloten ben ga ook ook nog als kapster aan huis bij de klanten van vroeger die minder mobiel zijn”, vertelt ze. “Dat situeert zich in een groot stuk van het Waasland, groot-Sint-Niklaas en Sint-Gillis-Waas, een hele ruime regio. Door de opening van het salon en de shop kan ik spijtig genoeg geen extra klanten meer aannemen. Maar de klanten die ik heb, blijf ik doen, ik wil ze niet in de steek laten.”

Link met oude bakkerij

De inrichting van de zaak is retro gericht en vooral opgesmukt met tweedehandsspullen.
“En er hangen hier ook een aantal schilderijtjes van een bevriende schilder. Dat is altijd leuk als decoratief element.”

Het gebouw zal voor vele oud-Tielrodenaars gelinkt blijven aan de vroegerij bakkerij De Kroon van de familie Van Buynder. En ook nu is er in de shop nog een link naar de vroeger bakkerij in het pand.

Door een oud bakkersrek is er een link met de oude bakkerij

“Mij grootvader was in een ver verleden bakker in Sint-Niklaas”, vertelt Sophie. “Daarom kocht ik op een tweedehandssite een bakkersrek waar een aantal spullen uitgestald worden. Dus de link met het verleden van het pand is er wel degelijk.”

Sophie wil dat klanten zich thuisvoelen in N.E.M.

“Het is hier klein en huiselijk en ik heb graag dat de klanten zich op hun gemak voelen. Het belangrijkste is dat men zich hier thuisvoelt”

Info: https://www.facebook.com/sophpopup

Sophie wil dat iedereen zich thuis voelt in haar zaak

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *